Producenci

Objawy uszkodzonych świec żarowych

Zdecydowana większość pojazdów z silnikiem wysokoprężnym wyposażona jest w świece żarowe, których głównym zadaniem jest ułatwienie rozruchu przy niskich temperaturach. Dziś te elementy, dzięki wydzielaniu energii cieplnej przyczyniają się do zmniejszenia emisji spalin oraz eliminują problem tzw. twardego biegu silnika. Z uwagi na trudne warunki pracy świece żarowe mogą ulegać zniszczeniom, wynikającym z normalnej eksploatacji auta.

Problemy w eksploatacji świec żarowych

  • nagromadzenie się czarnego nalotu – jest on wynikiem spalania mieszanki paliwowo-powietrznej o niewłaściwym składzie. Nalot powstawać może przez zanieczyszczony filtr powietrza.
  • tłusty nalot bądź resztki niespalonego oleju na dolnej części świecy – mogą świadczyć o tym, że do komory spalania przedostaje się za dużo oleju, co wskazuje na zbyt wysoki jego poziom lub mocne zużycie pierścieni tłokowych, cylindrów i prowadnic zaworów.
  • gruba warstwa na stopie izolatora o kolorze żółto-brązowym – może świadczyć o za dużym obciążeniu silnika oraz jego zbyt długiej eksploatacji.
  • duży osad popiołu na stopie izolatora i elektrodzie zewnętrznej - oznacza z reguły uszkodzenie silnika, np. zużycie elementów. Może także świadczyć o korzystaniu ze słabego jakościowo paliwa. Innym powodem takiego problemu może być spalanie w cylindrze chłodziwa.
  • nadpalenie lub stopienie elektrod – wiąże się to z przegrzaniem świecy za dużą temperaturą, a powodem może być m. in: przeciążenie termiczne elementów, spalanie się w cylindrze pozostałości spalin, zła jakość paliwa i inne.
  • pęknięcie stopy izolatora – jest skutkiem za dużego momentu dokręcenia świecy, ale może też powstać, gdy ta upadnie na twarde podłoże.

Jakie są objawy niesprawnych świec żarowych?

  • przerwy w zapłonie,
  • spadek mocy,
  • unieruchomienie silnika,
  • trudności w rozruchu.

Należy przy tym pamiętać, że w przypadku uszkodzenia nawet jednego elementu konieczna jest wymiana wszystkich świec żarowych.

Jak sprawdzić świece żarowe bez ich wykręcania?

Istnieje kilka sposobów, aby sprawdzić czy elementy nie zostały uszkodzone:

  1. Można wykorzystać kontrolkę z żarówką i jeden z przewodów podpiąć do plusowego bieguna akumulatora, a drugi do końcówki wkręconej w głowicę świecy. Jeżeli nie jest spalona, to kontrolka się zapali. W trudno dostępnych miejscach należy odpiąć kostkę od przekaźnika świecy i podpiąć kontrolkę do przewodu, który zasila świecę.
  2. Niektóre modele pojazdów, zaopatrzone w komputer pokładowy, umożliwiają sprawdzenie przez diagnostykę komputerową.
  3. Pojazdy bez komputera pokładowego można poddać kontroli z użyciem amperomierza (z reguły 10 A pobiera świeca).

Koszyk

produktów: 0

wartość: 0,00 zł

przejdź do koszyka »

Dane kontaktowe

KOLMOT Auto Elektronika
ul. Obrońców Pokoju 63
05-800 Pruszków
Telefony
+48 22 728 16 40,
+48 603 999 360
E-mail:
sklep@kolmot.com.pl

Płatności PayU

Polecani producenci

Bezpieczne zakupy

  • Różne formy płatności

 

  • Szyfrowane dane i transakcje

 

  • Gwarantowany zwrot pieniędzy (14 dni na zwrot towaru)

Cenniki do pobrania

Sklep internetowy Shoper.pl