Producenci

świece żarowe - glow plugs

Stosowane tylko w silnikach wysokoprężnych – Diesla (z zapłonem samoczynnym), w odróżnieniu od rozwiązania jakim są świece zapłonowe, wykorzystywane w silnika benzynowych (o zapłonie iskrowym ZI).

Za co odpowiadają

Mają za zadanie pomóc w rozruchu zimnego silnika poprzez dostarczenie dodatkowej energii cieplnej w komorze spalania, dodatkowo wpływają na zmniejszenie emisji szkodliwych spalin, oraz poprawiają kulturę pracy silnika. Sprawne świece żarowe eliminują stuki przy rozruchu na zimno, oszczędzają silnik, umożliwiają rozruch w temperaturach rzędu -30st C.

W nowoczesnych silnikach urządzenie to, nie dość że uczestniczy w rozruchu zimnego silnika, to dodatkowo może ‘podgrzewać’ go jeszcze przez 3 dodatkowe minuty (wersja trójstopniowa, np. BERU GE, GN, Bosch Duraterm).

Świece żarowe dzielimy na:

  • tradycyjne metalowe, gdzie elementem grzejnym jest stalowa spirala,
  • ceramiczne (gdzie element grzejny jest zatopiony w korpusie ze spieków ceramicznych, np. marki Denso, bądź Bosch Ceramix)

Ceramiczne charakteryzują się jeszcze szybszym czasem nagrzewania i większą odpornością termiczną (dogrzewają aż do ponad 1300st C). Wariant z tradycyjnym elementem grzejnym występuje też w wersji z podwójną spiralą (jedna grzejna, druga regulacyjna), przewidziane są one do nowoczesnych silników Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Bardzo restrykcyjne normy emisji spalin (aktualnie norma EURO 5) powodują konieczność budowy coraz to bardziej zaawansowanych technologicznie jednostek napędowych, a do tego również takich elementów jak świece żarowe z wbudowanym czujnikiem ciśnienia (PSG).

Ich czas dogrzewania (czas podgrzewania wstępnego aż do ponad 1000st C) w zależności od wersji, może wahać się 2 – 7 sekund.

Ich trwałość określana jest na poziomie 100-120tys km, przy czym przy ok. 75tys km warto jest je poddać kontroli działania.

Dlaczego warto?

Zużycie, czy uszkodzenie objawia się najczęściej kłopotami z uruchomieniem silnika, szczególnie w chłodne poranki. Charakterystycznym objawem jest również nierówna praca silnika.

Przy wymianie na nowe, należy pamiętać o właściwym doborze, zgodnie z zaleceniami producenta. Na rynku występuje ogromna ilość różnych rodzajów świec żarowych. Mogą różnić się one wymiarami (różne średnice, gwinty, długości), parametrami (np. napięciem 5V, 7V, 11V, czasem nagrzewania), czy też jakością. Warto wybrać produkt któregoś z uznanych światowych producentów, np. Beru, Bosch, NGK, Denso, Bremi.

Producenci tak samochodów, jak i samych świec zalecają wymieniać je w kompletach, a nie pojedynczo.

Zbyt długi czas zwłoki z wymianą skutkować może problemami z demontażem starej i zużytej – zapieczonej świecy. W konsekwencji zdarzają się poważne awarie silnika, gdy w gnieździe pozostaje kawałek elementu żarzącego, bądź uszkodzony zostaje gwint w głowicy silnika. Należy pamiętać o gromadzącym się nagarze, który również obniża wydajność. Nie mając odpowiedniego doświadczenia, czy narzędzi warto wymianę zlecić fachowemu serwisowi. Warto przy tym także sprawdzić poprawność działania sterownika.

Zapraszamy do kontaktu, nasi doradcy są do Państwa dyspozycji. Dołożymy wszelkich starań, aby zapewnić fachową obsługę i doradztwo na najwyższym poziomie.

Zobacz ofertę Kolmot na świece żarowe oraz zapłonowe

Koszyk

produktów: 0

wartość: 0,00 zł

przejdź do koszyka »

Dane kontaktowe

PH KOLMOT
ul. Obrońców Pokoju 63
05-800 Pruszków
Telefony
+48 22 728 16 40,
+48 603 999 360
E-mail:
sklep@kolmot.com.pl

Płatności PayU

Bezpieczne zakupy

  • Różne formy płatności

 

  • Szyfrowane dane i transakcje

 

  • Gwarantowany zwrot pieniędzy (10 dni na zwrot towaru)

Cenniki do pobrania

Sklep internetowy Shoper.pl