Producenci

Gdzie jest przepływomierz i jak go czyścić

Mierniki   masy,   czyli   przepływomierze   powietrza   znajdują   się   w   większości   aut   spełniających   normy  emisji   spalin i   montowane   są   w   pojazdach   między   filtrem   powietrza   a   przepustnicą,   gdyż   występuje   tam   najmniejsza   pulsacja powietrza.

Duży wpływ na długość pracy przepływomierza ma regularna wymiana filtrów powietrza. Wystarczy wymieniać je tak często jak olej, by mieć pewność, że to nie one przyczyniły się do uszkodzenia przepływomierza.

Najczęstsze objawy uszkodzonego przepływomierza to szarpanie i nierówna praca silnika, spadek mocy silnika i większe zużycie paliwa. Jeżeli zaobserwujemy takie problemy, warto wówczas sprawdzić stan przepływomierza, przeczyścić go lub ostatecznie wymienić.

Czyszczenie przepływomierza  

Zauważalne  problemy z pracą silnika i brakiem mocy mogą być przyczyną  zabrudzonego  przepływomierza.  W takiej sytuacji można podjąć się czyszczenia tego elementu. Osoby, które nie czują się pewnie przy pracach motoryzacyjnych, powinny oddać auto do naprawy do warsztatu, gdzie specjaliści wykonają niezbędne czynności, aby przywrócić pierwotną funkcjonalność układu. Posiadając wiedzę oraz odpowiednie narzędzia, można także samodzielnie wykonać czyszczenie przepływomierza powietrza. 

W jaki sposób wyczyścić ten element? 

Przed   przystąpieniem   do   pracy   należy   odłączyć   akumulator   dla zresetowania   komputera.   Następnie   należy   wypiąć wtyczkę  przepływomierza  i  wykręcić  śruby  mocujące.   Na tym  etapie   należy  ostrożnie  wyjąć  część,   aby  nie  wywołać uszkodzenia mechanicznego.  Należy umieścić wyjęty element na czystej powierzchni. Warto zadbać o pole robocze, które umożliwi swobodne wykonywanie czyszczenia oraz nie będzie ograniczało ruchów. Teraz konieczne jest usunięcie zabrudzeń  z całego  kanału ,  a także wewnętrznej  klapy, czujnika,  przepustnicy  i gumowej  rury. Niekiedy dopiero po usunięciu  zabrudzeń  można  zobaczyć,  że elementy  są  uszkodzone  mechaniczne.  Wówczas  konieczna  jest wymiana elementu.   Jeżeli   jednak   nie   widać   pęknięć   ani   innych   usterek,   należy   cały   wyczyszczony   przepływomierz   ponownie umieścić w pojeździe.

Wymiana przepływomierza 

Zabrudzona   lub   uszkodzona   powierzchnia   to   najczęstsze   przyczyny   usterek   tego   elementu.   Źle filtrowane   powietrze zasysane do układu niszczy przepływomierz działając podobnie jak papier ścierny. Nieszczelny układ dolotowy może przyczynić się także do przedostawania  się wilgoci i np. soli w zimie. Na awarię może  wpłynąć także nieprawidłowy montaż i błędy konstrukcyjne oraz proces starzenia się elementu (np. po przebiegu 100 000 km). Przed wymianą warto sprawdzić otoczenie elementu, analizując czy nie ma zatkanych kanałów dolotowych lub czy winny nie jest zabrudzony filtr paliwa, ponieważ nawet po wymianie przepływomierza, jeśli te części nadal będą wadliwe, to znów dojść może do jego uszkodzenia. Następnie z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi należy zdemontować osprzęt silnika   umożliwiający   demontaż   czujnika   masy   powietrza,   a   następnie przeprowadzić   demontaż   przepływomierza i wymienić go na nowy, pamiętając o odpowiednim połączeniu z układem zasilania. Po wymianie części należy skasować z pamięci komputera kody błędów, aby nowy element działał poprawnie.

 

Koszyk

produktów: 0

wartość: 0,00 zł

przejdź do koszyka »

Dane kontaktowe

KOLMOT Auto Elektronika
ul. Obrońców Pokoju 63
05-800 Pruszków
Telefony
+48 22 728 16 40,
+48 603 999 360
E-mail:
sklep@kolmot.com.pl

Płatności PayU

Polecani producenci

Bezpieczne zakupy

  • Różne formy płatności

 

  • Szyfrowane dane i transakcje

 

  • Gwarantowany zwrot pieniędzy (14 dni na zwrot towaru)

Cenniki do pobrania

Sklep internetowy Shoper.pl